Pages

The Frog Prince



"The Frog Prince; or, Iron Henry" (GermanDer Froschkönig oder der eiserne Heinrich, literally "The Frog King or the Iron Heinrich") is a fairy tale, best known through the Brothers Grimm's written version; traditionally it is the first story in their collection. - source wikipedia

从前有一个公主,她是国王最小、最漂亮的女儿。她最喜欢玩一个金球,常常把它抛向天空,在它掉下来时再接住。一天她带了这球去王宫附近的树林里玩耍。她在一棵树下的一口井旁玩球时,一不小心,球滚进了井中的深水里。她在井旁哭泣时,一只青蛙向她说:“我可以帮你把金球捡起来,可是我有一个条件。”小公主说:“你帮我把金球捡起来,我的玩具、衣服都可以给你。”青蛙说:“我什么都不要,但你要带我回王宫,让我与你同饮一杯,同食一盘,同睡一床,并且我要跟你一起玩耍,并成为你的爱人。”为了拿回金球小公主答应了青蛙,但她并不想实现诺言,因为她很讨厌肮脏的青蛙。当青蛙将金球交给小公主后,小公主头也不回的跑回王宫,不理青蛙的呼唤。但青蛙并不放弃,它在晚餐时间来敲王宫的大门。国王知道内情后命小公主实现她的诺言。小公主勉强与青蛙同饮一杯和同食一盘。当青蛙要与小公主同睡时,小公主非常生气,用力将青蛙扔到墙壁上。青蛙在掉落地面时变成一个英俊的王子。这时小公主突然发现王子有一双温柔的眼睛。经由国王的同意,小公主与王子结婚。王子带小公主回他父王的王国。



Zannnie

NihaoHello is designed to meet the increasing demand for Mandarin Chinese language learning among the younger generation. We specialize in providing homeschooling and tutoring services specifically for English speakers, focusing on teaching essential yet practical Mandarin Chinese skills. Our program is geared towards beginner learners and is designed to provide immediate practical usage as soon as the global economy improves.